Ibland är det bättre att ljuga.





image309.



När jag satt och var barnvakt åt Eric idag läste jag aftonbladet medan han kollade film. Jag fastnade för sidan som handlade om lillaystern som blev mördad av sin egna syster och hennes pojkvän, så jag började läsa. Eric satt brevid mig så peade han på lillasystern och frågade: Vem är det där?
Jag: En som är död.
Eric: Hur dog hon?
Jag: Eh, hon var sjuk.
Eric: Vad för sjuk?
Jag: Det står inte.
Sen fortsatte jag läsa vidare. Då pekar han på storasystern och pojkvännen  och säger: Vilka är det där, är dom också döda?
Jag: Ja, dom blev också sjuka.

Hur förklarar man för en 6-åring att någons storasyster och hennes pojkvän sparkar och slår ihjäl en liten tjej som är i hans ålder, för ett dataspel?
Den här jävla världen slutar aldrig förvåna mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback