jag ser ut som en dum discoblatte







Varje gång jag har kommit hem från något av min och mina vänners storaäventyr tänker jag: nu måste jag uppdatera bloggen! Ärligt talat, det är så jävla jobbigt att skriva ner allting.
Alla citat (som jag komme rihåg hälften av), händelserna, känslorna. Det går inte att få ner här så ni ska känna samma sak som vi har gjort. Jag vet att det finns 10 till som förstår, dom förstår precis. För er andra blir det här ett inlägg ni kommer bläddra förbi, tänka skit samma, ännu en dålig resumé av idioternas äventyr.

Okej, här kommer sammanfattningen:


Alla skulle vara samlade 13.30 vid busshållplatsen, 13:45 gick bussen. Vid 13:40 började alla trampa nervöst, våran Caroline hade inte dykt upp än. Såklart dök hon upp direkt efter vi hade börjar oroa oss. Resan var räddad. Under bussfärden dit upptäckte vi att det bara var massor av gamlingar på bussen. Dom kan säkert festa, men inte i våran takt eller mängd. När vi är framme vid terminalen så ser vi inte heller några ungdomar. Jag måste erkänna att under ett tag undrade jag om det var ett misstag att åka på juldagen. Såklart var det inte det, det var vi som var sjukt tidiga bara. I tre timmar stod vi på terminalen (vi försökte skickligt undvika den mystiska ryssen i pälsmössa)
  Vi hade ett jävla sjå att hitta våra hytter först men det löste sig efter ett tag. Eller, under hela resan hade jag svårt att hitta till hytten, speciellt då när man var ensam påväg hem från en efterfest mitt på natten. Eller morgonen.

Vi tog det lungt ett tag, alla pratade om den "underbara buffén" och hur gott det skulle bli. För att beskriva buffén: en besvikelse. Visst, vissa saker var goda men andra inte. Blev lite besviken faktsikt.
När vi hade ätit klart vid halv 8 gick alla tillbaka till hytterna för att fixa till sig och börja förfesta. Förfesten hölls i Emmas, Sanna, Sanna och Gabis hytt, 11 tjejer intryckta på en liten yta. Oh, det var trångt.
Halv 1 gick vi till discot. Jag var där ett tag, vid 1 halv 2 någongång blev jag bjuden för mer dricka till en annan hytt så jag lämnade mina älskade vänner. På väg från den hytten hitta jag en annan kompis, som jag satt och pratade med till 5 på morgonen.

Vi sov hela torsdagen, vilket förvånade många som tyckte det var ett måste att gå av i Tallin. Oh nej, inte för oss. Vi var helt döda. När man vaknar och är så bakis att man vill dö känner man för att trycka i sig någonting jävligt gott. Det var precis vad vi längtade efter denna eftermiddag, klockan 2 då vi gick på matjakt. Vi hittade ett jävla fastfood ställe, som bara hade torra mackor och äckliga sallader. Det blev min frukost, en torrsallad och en halvliter cola.

På kvällen när vi drog igång förfesten igen (denna gång i min, johannas och carros hytt) var vi tre man korta. Cissi, Gabí och Carro mådda illa iallihopa så dom låg och sov. Vi var inte särskilt peppade först men efter några drinkar gick vi till kareoke baren. När jag och Fors står i baren för att beställa varsin Amazonia (som vi levde på under den kryssningen) helt underbardrink!, kommer 2 tjejer fram. Dom säger: Hon därborta (pekar på sanna) säger att hon sjunger kareoke med oss om du säger ja. Först var jag väldigt skeptiskt men jag ångrade mig. Skit samma att jag inte var packad än. Vi sjunger. Fors och jag gick tillbaka till bordet, då ser jag vilken låt dom har valt. Margareta.
Ja, jag behöver inte ens beskriva det. Ett jävla medgung blev det iallafall!

Efter det växlade vi mellan att shotta och att beställa in fler Amazonia på discot. Det roligaste med kryssningen är allt folk, dom är så jävla trevliga! Killar kommer och sätter sg och börjar bara prata. Jättehärligt. Torsdagens kvällen var helt cp-störd, tror jag köpte in 5 drinkar sen smakade jag av andra också. När discot skulle stänga blev vi bjudna på efterfest hos Stockholmarna. När vi satte oss i deras hytt kom jag på att Sanna och jag hade blivit bjudna på efterfest hos Adrian och hans gäng. Så jag frågade henne omvi skulle dit och kolla läget.
När vi kommer dit är det vi och 5 killar. vi körde "jag har aldrig" och hade det jävligt trevlgt med gin och öl. Grabbarna började bli lite sega så jag och Sanna drog tillbaka till stockholmarna.
efter stockholmarna bestämde jag mig för att gå coh packa och sova. när jag äntlgen kom tillbaka till minhytt (det tog typ 20 min) upptäcker jag att johanna och carro har anordnat en efterfest med ett par andra killar. jag härjade med dom ett tag, sen skulle jag sova och packa.
I hytten gick det fort att packa, sen bytte jag om till min "jag älskar thomas" t-shirt och lägger mig för att sova. Då hör jag hur mina vänner börjar prata utanför så jag sticker ut huvudet och börjar prata med dom.
Jag kände inte för att sova efter det, cissi och dom hade inte heller gått och lagt sig så jag gick in till dom. Väldärinne satt vi och prata, efter 20 min kommer emma med 2 av stockholmarna, efterfesten fortsatte! Där satt vi till klockan 9 på morgonen då det var dags att gå ut på dck och röka. Emma ville visa mig, cissi och milla huräckligt det var i stockholmarnas badrum så det blev våran nästa destination.

Vi sov inte någonting den natten, under hela hemresan låg alla som lik. Vi som var dom mest högljudda på hela dit resan sa nästan inte ett ord på hela vägen hem. Jag sov nästan hela resan. I eskilstuna gick jag och cissi till Eriksson för bakis mat, sen var det direkt hem. Vid 2 låg jag nerbäddad i soffan. där sov jag till typ 5, sen la jag mig i min säng och sov till 6. Då tyckte mamma att jag skulle gå upp, annars skull ejag få probem att sova nästa natt. Vi hyrde wallander och vid 11 la jag mig.

Då sov jag till 13 idag, sjuuukt skönt.

Ja, ni som var där vet jag förstår det här inlägget. Ni andra var inte där får skylla er själva. Jag har iallafall var tmed om mitt livs äventyr och jag är redan sugen på att åka på kryssning igen.
Ikväll ska vi ut och supa och säga hejdå till cissi, som åker till thailand på måndag.

Nyårsafton vet jag ingenting om ännu..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback