[The fray - how to save a life]



ni läser det ofta, men nu menar jag det, jag älskar den låten.
var tvungen att skriva ett tack-så-mycket-för-att-du-skicka-den-  meddelande till sandra igår, så mycket älskar jag den.

nu har jag även hittat en version på youtube som är acustic unplugged. aah, me liking!

skolan igång, det helt ok faktoiskt, konstigt nog så är foto det ända jag inte orkar med.
jag har tänkt på det där, och det är fan inte konstigt att man kan få idé torka.  ett exempel på en uppgift vi kan få:
gör en bildberättelse på 5 bilder om ovanliga händelser.

den fick vi dag. okej... sen har man ca 1 och en halvtimme att komma på någonting att fota, sen imorgon ska det framkallas och börja kopieras upp.
på fredag ska det vara klart.
inte konstigt att man blir sönderstressad! plus att man ska tänka på att kompositionen och massa skit, rätt exponerat blablabla.

en annan låt som fick en helt annan innebörd igår var 'sometimes you cant make it on your own.' hade inte sett videon innan, man när jag läste texten ut brevet som står i början förstår man texten i låten mycket bättre, och den blir bara finare och finare.
""My father Bob worked in the Post office by day and sang opera by night.
We lived on the north side of Dublin in a place called Ced..wood road.
He had alot of attitude. He gave some to me - and a voice.
I wish I'd known him better - Bono""



"Where did I go wrong, I lost a friend
Somewhere along in the bitterness
And I would have stayed up with you all night
Had I known how to save a life"

Kommentarer
Postat av: Sandra

Hahaha! Jag visste att jag inte bara drömde det! Läste det och somnade om och sen när jag vaknade vet jag inte var det tog vägen! :P
Men varsågod!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback