[Billy the vision and the dancers - summercat]




image89


NU är det dags att skriva om göteborg, har ungefär 35 min till projects runway börjar.

Vi lämnade Eskilstuna runt 8 på morgonen på torsdagen, vi hade egentligen spridda platser men tack vare snälla medresenärer så hamnade jag och emma brevid varandra, cissi satt bara 2 platser ifrån oss. (hon hade tillochmed 2 säten för sig själv, tänk den ni!)
Carro och Johanna hamnade också brevid varandra, dock lite längre bort från oss. Det gjorde egentligen ingenting, vi skulle ändå spendera dom senaste 4 dagarna tillsammans.
   Iallafall, när vi kom fram var det dååligt hett! Vi kånkade runt på vårat bagage och konstaterade snabbt att vi ville ha lunch, trots att vi lovade oss själva att inte försöka äta så mycket skräp så sket det sig första dagen. Det blev burger king.

Sen var det att ta nya tag med spårvagn 7 till Gamlestads torget. Väl där lämnade vi vår packing och fräshade upp oss, liseberg vankades. Tre av oss (jag, emma och carro) är riktiga karusell människor så vi köpte varsitt stort åkhäfte.
När det var dags för kanonen så fick vi tillochmed oss cissi!! Vi erbjöd henne varsin åkkupong så slapp hon betala. Men visst fan var det värt det! Så jävla rolig karusell!! (Put your head against the headrest)
  Löftet om skräpmaten sprack även på liseberg, vi åt pizzabuffe.

Andra dagen tillbringade vi åt SHOPPING. Men ja, vi planerade att se halva av göteborgs läckerheter eftersom andra halvan kunde vi ta dagen efter. Det blev inte som vi hade tänkt oss, vi hann bara med ett shoppingcentrum. Så går det när 5 tjejer går tillsammans, det tar tid.
  När vi kom hem var alla skapligt trötta men som tur var hann vi bara slå oss ner i sofferna innan Jeppe och Åse kom med varsin drink åt oss. Juvligt värre.
Vi satte oss sen för att planera kvällen, carro ringde till sin msn-kontakt och han meddelade att dom satt på bryggeriet, som ligger vid avenyn.
Våra planer blev så att vi skulle träffa dom där sen äta.
väl där ändrades våra planer på att äta, vi söp upp våra pengar istället. Träffade en trevlig engelsman som hette Johnnie, tyvärr drog dom ganska fort. (ni vet hur jag är för engelsmän...)
  På vägen hem påmindes vi om att vi skippade kvällsmaten så alla köpte varsitt mål, träligt skabbiga vi var. alla åt av allas mat, carro satt på marken och fulla var vi också.

Dag 3, vi var inte alls så bakis som jag trodde vi skulle vara, tog oss 2 timmar att fxa iordning oss (påminde också om hur lång tid det tar för 5 tjejer)
Stan nu igen, hann med en shopping gata. 
Kvällen, fest igen. nu med lite starkare saker. Gjorde även emmas nudel rätt (LOVELY). vi fick lite bråttom i slutet så det var bara att svepa vodkan.
Jotack, nog blev vi fulla alltid. Odrägliga är nog det rätta ordet. På väg ner till stan träffade vi massa polacker, tack vare dom och vårat alkohol intag så åkte vi fel typ 10 stationer, detta gjorde att vi inte kom in på bryggeriet som dagen innan.
Skit samma tänkte vi, fulla och glada. Sen kom han.. 150 kilos mannen. det bar in på harrys! träffade en till engelsman där som jag blev fast för i en timme, när den timmen hade gått upptäckte jag att jag saknade mina vänner. 

Vi kom hem runt 4 den natten, inte fan skulle vi lägga oss än. nej nej utan carro började värma mat och skit, runt halv 5 - 5 tror jag vi sa vårat sista ord. 
  Morgonen därefter ringde klockan 6, vi skulle åka till tåget klockan 7. Hahah, vi var lika fulla när vi vakna som när vi la oss. Satt och fnittrade och hade oss på vägen till stationen i jeppes bil. (fick ett sms av carro sen som löd: Jeppe mräkte att in fortfarande var fulla)

Tågresan hem gick bra, nog för att jag var den enda som var vaken. Smart-asset josse köpte en kaffe på pressbyron så jag var pigg i huvet och trött i kroppen.
Men men, så värd resa var det iallafall!

Tack alla mina mediahorer, ni är så jävla bra! Vet att det kommer bli många, många fler resor som det här med er!

(NU LADDAR VI FÖR EN FREDAG HOS CECILIA!!!) 

Kommentarer
Postat av: Cissi

yeeeey!! Alltid lika kul med er tjejer. och på fredag blir det röj på nytt !! <3

Postat av: Rogic

Röja är ju tamefan det enda vi är bra på:D haha

2007-07-19 @ 16:01:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback