[animal five - we're going to die]



Äntligen kan jag uppdatera här, igår var jag väldigt trött fnär jag kom hem från milla vid 10, hade vart uppe sen 3 på natten så jag tänkte istället för att blogga halvdant då bloggar jag ordentligt nu.

Här kommer en sammanfattning av resan till Kreta:

Startskottet gick runt 6 på morgonen den 21 juni, vi begav oss då mot Nyköping där vårat plan skulle gå 9. När vi kommer fram och går in i hallen så säger vi någonting om Kreta, plötsligt kommer en farbror och säger "det är försenat till 9 ikväll". Vi kollar lite konstigt på honom och tar honom såklart som en lögnare, en skojar. Men nog fan när vi kommer fram till disken säger dom att planet lyfter 9... ikväll.
Jihhie kajej, vad fan har vi att göra 12 timmar i nyköping som är ÄNNU mindre än Eskilstuna? vi sätter oss ner i flygplatsens caféteria, mamma och lena letar upp en reseledare som lovar oss varsitt hotellrum.
Dit kommer vi runt 11,  efter det börjat väntan. Som tur var fanns det kabel tv men santidigt är det gaaanska drygt att sitta där. Kortspel blev det mycket av.

Vi åker till flygplatsen runt halv 7, då sägs det att planet ska gå runt 11. ÅH, mer väntan. I passkontrollen blev det krångel för emelie råkade få beas pass och tvärtom. Trots det gick det bra, pass-kontrollanterna var ganska sjyssta. Haha.

Resan tog 3 timmar och 45 minuter så vi landar på en annan flygplats än den vi egentligen skulle ha landad på, pga förseningen så därifrån börjar en bussresa på ca 2 timmar. vi är då framme på hotellet 6 på morgonen. Snacka om att det förstörde morgonen efter. Helt slut! sov typ hela eftermiddagen efter polen.

Resten av resan var toppen, vårat hotell var som en liten hotellby med massa olika hus och stort poolområde med resturang och bar som ordnade olika aktiviteter varje kväll, biljard, quiz, bingo, kareoke osv. jag ställde till och med upp på kareoken! Brukar aldrig sjunga i nyktert tillstånd men nu tänkte jag; eh vafan, kommer ändå inte träffa någon här efter det här.
Jag och sofia körde en duett på Främlig med Carola.

Dagarna pendlade mellan att sola på hotellet vid polen eller vara vid havet. Havet låg ungefär 5 minuter ifrån hotellet så det var inge jobbigt att ta sig dit. Värmen var dock jobbigt, graderna låg på 40-45 grader varje dag. Man tror att det ska bli skönt, men till och med på kvällarna när vi skulle ut och äta svettades man. Då är det inte direkt jättefräsht.

Jag saknar inte:
- att inte kunna spola ner toalett-pappret
- behöva köpa vatten hela tiden, man kan inte dricka ur kranarna där.
- svettas såfort man rörde sig.
- se så jävla turistig ut.
- äta ute hela tiden. Okej, resturanger är trevligt.. i en vecka. Men eftersom när jag jobbade på kuriren åt vi ute i 2 veckor så när jag kom till kreta var jag ganska tröttpå det. nu blev det en vecka till, både lunch och middag.

Jag saknar:
- vääärmeeeeeen! nu låter det kanske motsägelsefullt men jag är verkligen en riktig sol-människa. jag älskar att ligga och pressa så jag känner att den bruna färgen skapas på min hy. <3
- grekisk souvlaki! med tsatsiki., helt klart en favorit.
- att hela tiden ha någonting att göra. när man vaknade på morgonen åt man nått sen drog man till polen. vid polen pendlade man mellan att bada och sola. runt halv 4när man var tillbaka på hotell rummet läste man ett tag och åt chips. vid 6 dushade man och 7 gick vi ut och åt. Här hemma är jag redan uttråkad och klockan är bara 13:22 när jag skriver det här. ÄNDÅ finns tv här.
- känslan över att man är på semester, det är magiskt. ville verkligen åka en gång till med annisssss!

NU är jag hemma iallafall och även fast resan med annis inte blir av så längtar jag till nästa big thing: GÖTEBOOOOOORG!

     

Kommentarer
Postat av: sandra

oh, grekisk souvlaki är underbart (a).. det levde jag på när jag var där sist ;p

Postat av: josefine

oh jaaa! jag åt den typ 3 kvällar av 7. :D

2007-06-29 @ 17:21:29
Postat av: Emma

GÖTET GÖTET GÖTET !!!!

2007-06-30 @ 19:23:44
URL: http://emsenglund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback