Klimatförändringar, grappa och bal.



Våran dator är inte på dens topp just nu, vi lämnade in den förut och fick tillbaka den för ca en vecka till. Knixet nu är att vi varken har Word, ljud från högtalarna eller möjlighet till att tanka in musik från min ipod. jag blir så trött på det här krånglet!

Med brist på world kundejag inte heller skriva min debattartikel om klimarförändringar hemma så fick gå till skolan tidigare igår f
ör att göra det på data lektionen. Jag blev riktigt nöjd med den och tyckte jag fick fram mina åsikter starkt om hur jag tycker vi människor ska förändra våra livsstilar ihopp om att förändra det som händer med våran planet just nu.
(några exempel på småförändringar som ger stora resultat var källsortering och kompostering)

Jag var också tvungen att göra klart min Exel-uppgift,  det handlade om att göra en budget för en månad. Fick G på den. Hoppas på mer, men strunt the same.

På kvällen satt vi hemma hos johanna och drack lite vitt vin, pratade om allt sen bar det iväg till grappa. Lite smådragna men vi lyckades hålla oss under kontroll. (tillskillnad från vissa andra därinne) riktigt otrevligt med man 50 år som inte kan kontrollera sitt drickande utan stör dom andra gästerna pga det.

Idag känner jag på mig att det kommer bli fullt upp, min syster har blivit stor och ska på sin bal.. Jag har uppgifterna att plocka hennes ögonbryn, sminka henne sen fotografera henne där borta. Lånade hem en kamera från foto igår för att kunna fullända den uppgiften, kände inte att min 3,5 megapixel kamera skulle göra så stor succé. Har också varnat alla i min familj att dom inte ens får andas på kameran, aldrig att jag tänker punga ut 5000 kr ifall den går sönder. Då är jag ganska körd.

Mamma och jag bjöd in oss själva till mormor och morfar ikväll för grillning, haha. Jag måste hålla mig hemma ikväll eftersom Bea är på ridläger och Emelie har bal. Min mor har ett brutet ben så jag är den enda som kan ta hand om Bonita.
Planerar att cykla till Ica och handla in alla nödvändigheter such as godis, cola och popcorn. Filmen för kvällen är nog Don't say a word.
love it!
Selma och Louise går också, den duger. Älskar en mening i den filmen. "You say that i'm the thief of us too, but it's you that has stole my heart."
Brad Pitt i hög form.

SOMMARLOVET ÄR INOM SIKTE!! bara eskil-festivalen att klara av nu sen är det kuriren i 12 dagar, kreta i en vecka sen götet med tjejernaaaa!!
sen SÅKLART cypen med annis! fyfan vad vi kommer rocka.
för att citera thomas: "och pengarna bara strömmar in?"
njae, jag måste lösa det där men som tur är får jag en välbehövlig summa av min far snart.

Slutspurten nu, kämpa!

bilder från balen:

   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback