"jag är vegetarian men jag älskar rådjurssadel"




Vi är så jävla dåliga, jag och Emma. Vårat löfte om att hålla oss nyktra till våran fest sket sig igår. När vi kom hem till elin tänkte vi: "äe lite vin blir vi inte fulla på". Synd bara att det var 12% och nästan1 liter var att dricka. Vi fick också öl av elin sen köpte jag en cider av Jan-banan.

När vi var som fullast skulle det dras ner på stan också, men när vi kom till café sylvia hade alla försvunnit så det var bara jag och emma kvar. Vi gapade som dom fyllekajor vi är och hade det trevligt. Planen var att komma in på Lotus men icke, det gick inte. SÅ vi gick och träffade Brinken och försökte komma in på raw, men det gick inte heller.
Konstigt nog blev kvällen aldrig tråkig, trots att vi inte kom in någonstans. Men jag antar att man inte kan ha tråkigt med en full Mäntyiosa :D

Efter raw gick vi mot stan igen, på vägen dit träffade vi en kock och en dam som stod och rökte utanför en pub där.

Kocken till emma: Faaan, jag känner igen dig..
Emma: eh jaha-
Kocken: jaa, hur gammal är du?
Emma: snart 18..
Kocken: NEJ DU SKÄMTAR?! Du måste vara minst 22-
Emma: nej alltså jag är snart 18.
Damen till mig: Hörredu, gör så hon inte går på hans trick, det är bara trick alltihopa!
Jag: eh nej, hon går inte på sånt.
Damen: jaa, för du vet han raggar ju!
Kocken: Ska inte du gå hem och lägga dig kärring?
Damen: ååh du var ju kock.. du vet jag är vegetarian men jag älskar rådjurssadel.
Jag: Alltså, du kan ju inte vara vegetarian och älska rådjursadel.
Dam: johodu det kan jag.
Jag: Men hela grejen med att vara vgetarian är att man inte äter kött.-
Damen: DU, jag förstår din ståndpunkt. Men min ståndpunkt orkar jag inte dra nu, fattar du det?
Jag och Emma: hahahahahahahahahah


Sen måste jag säga att jag fick träffa självaste Harri Mänty igår! Tack vare Mänty. Eller ja, träffa och träffa, jag hade hunnit blivit så pass nykter då att jag inte vågade säga någontong, jag stod mest där och glodde och såg ut som någon som har rymt från ett behandlingshem.
Men jag fick träffa honom iallafall, jag fick studera honom på ett avstånd som var mindre än en halv meter.

Det är status.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback