vår sol





image455


image456

image457



Finns det något bättre sätt att tillbringa en söndag än med sina vänner, en god smoothie i fint väder? Vi salmade ihop truppen och köpte varsin på waynes, sen satte vi oss på strömshomen. I 10 min, det blåste som fan och det blev kallt tillslut.
Vi fick iallafall njuta lite, det var härligt.

Ja, blogg har ju legat nere ett tag nu men nu är det igång igen. Måste erkänna att det inte finns sådär jättemycket att göra vid datorn när man inte läser bloggar, de flesta bloggarna jag läser är just dom från blogg.se, så ingen har ju uppdaterat sen i lördags.
Det har inte hänt något speciellt dom här senaste dagarna, det stora är att jag har fått ner åkan Hellströms nya skiva.. Älskar den, speciellt "jag evt inte vem jag är men jag vet att jag älskar dig" och för sent för edelwise.

Idag är jag hemma från skolan, känns som jag säger det ofta men idag är jag hemma iallafall! Sov ut ordentligt, vaknade nyss och nu ska jag kolla på film.

Igår hemma hos Emelie och Markus

Emelie: Josse, vill du se bilder från Rättvik?!

Jag: Nej, alltså jag står rätt illa till nere på gatan med bilen..

Emelie: Det här går fort! Det är inte så många bilder.

Jag: Jaha.. Ja.. visa då.

(Hon visar typ 50 bilder, när det kommer upp vissa börjar hon asgarva, så antagligen var det något roligt som hände när de tog kortet)

Emelie: Men fan, nu är det slut.

Jag: He-he.. Jag ska nog gå..

Emelie: Men du, vill du se filmen?! Vi har från rättvik.

Jag: Nejmen alltså det är bra,
Emelie: Joo men dom ligger här någonstans.. MAAARKUS, vart ligger filmerna?

Jag: Men emelie, det är säkert jättekul för er att se men för mig som inte var med så är det inge kul. Det är alltid så med semesterbilder. Speciellt med filmen när ni åker skidor.

Emelie: Jaha.. okej...

Det är verkligen så! Det värsta jag visste när jag var mindre var när kompisen tog fram deras fotoalbum från när dom var på Mallorca. Det är säkert skit kul för dom som har vart där, kännt alla dofter och upplevt landet men det är inte kul för oss andra.
Fast konstigt nog är ju bilddagboken kul men det blir en annan sak på ett sätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback