2:37






I vårat projekt tillhör kategorin: kultur. Så vi letade fram några ungdomsfilmer som vi ska ta med och recencera tillsammans. Janna var den som föreslog 2:37, hon varnade att den var obehaglig och väldigt sorglig.
Nu har jag sett den och jag kan summera 2 saker:
Det var en av de bästa ungdomsfilmerna jag har sett och en av de obehagligaste filmerna jag har sett.

Man får följa 6 ungdomar, alla kämpar de med olika problem. En har bulimi, en har två urinrör ochsåvidare.. Tidslaget 2:37 (14:37 svensk tid) ska någon av dem ta livet av sig.
Seriöst: hyr den! väldigt se värd.

När vi skulle recencera den gav jag den 5/5, dom andra gav den en 4;ra.
Det är iallafall en av dom bästa filmerna jag har sett. Fastän jag fick en klump i magen av den.
Hemskt men så underbart bra.

image415

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback