[Colorblind - Counting Crows]





En sak många inte vet om mig är att jag älskar att prata med människor. Inte kallprata om vilken skola dom går i eller vad dom gör på fritiden utan att verkligen få veta mer om personen. Det är antagligen därför jag älskar att träffa nya människor, det stillar det där begäret.
I våran projekttidning så ska vi ha med kulturskillnader och idag följde jag med som fotograf med janna till en tjej som hon skulle intervjua. Hon heter Awat och hon var från en annan kultur.
Tills idag har jag haft så flrutfattade meningen om den kulturen/religionen men hon vända på allting för mig. Jag satt bara och lyssnade och lyssnade och jag ville aldrig att det skulle ta slut. Även fast jag inte var reporten så kunde jag inte hålla mig från att ställa frågor, nu hade jag min chans och jag tog den!
Hon berättade att det är kulturen som är hård mot kvinnorna, inte religionen. Vet inte om ni visste det men jag hade ingen aning om det.
Både jag och Janna var helt till oss efter intervjun, båda höll med om att det var bland dom intressantaste samtalen vi har haft.

Nu längtar jag som en jävel till imorgon, då jag och Emma b ska upp till stockholm och träffa anton berg!
förhoppningsvis blir det lika intressant som idag, annars har jag iallafall bra sällskap i sveriges huvudstad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback