tvistad





Min kropp drar mig åt helt olika håll, min kropp säger att jag vill lägga mig ner för en powernapp samtidigt som jag själv hatar att sova. Jag tycker det är att slösa bort tid, hade jag sluppit hade jag inte sovit på nätterna heller. Även fast det kan finnas sega stunder under dagen tycker jag oftast att dagarna är för korta, därför vill jag inte lägga mig ner och sova bort 1-2 timmar.
Många av mina vänner säger ofta: åh, jag sov när jag kom hem från skolan det var sååå skönt..
När jag väl sitter i skolan och känner hur trött jag är kan jag säga: Fan vad skönt det vore att sova nu.
Men under alla år har jag aldrig gått och lagt mig under dagtid (om man räknar bort tillfällen som när vi kom hem från kryssnigen när man inte hade sovit på 27 timmar). Jag ser ingen mening med det, kroppen blir ändå inte utvilad av 2 timmars sömn, man blir bara tröttare.

Just nu känner jag att jag vill sova men jag vägrar. Istället tänker jag göra stekta ägg på mackor och kolla på top model.
Under eftermiddagen gjorde jag klart religionen och under förmiddagen skrev jag loggboken. Nu har jag ARL och matlagningsuppgiften kvar. Båda blir klara till kvällen om min planering stämmer, måste bara hitta papper till allt. Just nu är det kaos i mitt rum, som vanligt. Alltng ligger överallt och inga kläder är upphängda. Varför kan jag inte vara mer som Emma?! Allting vore så jävla mycket enklare då.

Jag längtar hur mycket som helst till lovet nästa vecka. Jag ska bo hos min syster och hennes pojkvän. Alltså, dom ska självklart inte vara hemma. Dom är iväg till fjällan så det blir mitt place.. Markus är ett ladda hem freak så dom har hur många filmer som helst så jag vet vad mitt tidsfördriv kommer bli.
Antagligen kommer jag bli en bromma mamma under veckan, pendla mellan att ligga isoffan i mjukisbyxor och röka under fläkten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback