helvetessparbössan





När vi bokade våran cypenresa kände jag att jag villevara duktig och göra en egen sparbössa! Så jag tog en gammal syltburk, ett lock och lim och satte igång. Jag blev väldigt nöjd med min burk. Jag satte en lapp på där det stod : Sparbössa - resepengar. et första jag la i var en 500 från min lön. Sen har jag bara lagt i några enkronor och 5 kronor. för en månad sen ungefär ville jag öppna burken, det gick inte med handkraft så jag tänkte om jag spolade varmvatten runt handtaget skullekanske limmet lossna.
För de första: inte fan lossnade limmet. Det satt fortfarande lika stenhårt som innan.
Andra: Det hade gjort ett hål där jag stoppade i mynten, klart att vattnet ran igenom där. Halva sparbössan var full med vatten och min 500 (som var den enda sedeln jag lyckades spara) var helt genoblöt. Jag satt säkert en timme och fingrade med en pincett för att få upp sedeln. Jag fick upp den till slut och jag satte upp den i ett hårspänne för att få den att torka.

Trots att det har gått en månad har jag inte fått upp den här helvetesburken än. Det ligger MASSOR av småmynt i som inte kan sponsra min resa men som fungerar bra som cigg eller parkeringspengar. Men jag får inte ut dom. Nu har jag börjar sett det här som en lugnande stund att få ut mynten. Jag brukar sätta mig ner med burken när jag känner mig stressad ,ta ut mynt en efter en.
Idag är det inte lika kul. Nu ska jag ha ut mynten för jag måste köpa cigg. Får jag inte ut dom innan 10 min tänker jag gå ut på gatan och kasta sönder burkjäveln.







image514


Jag tror jag behöver städa mitt rum.

Kommentarer
Postat av: natalie

hahaha! jag hade kastat burken i backen för läääääänge sen :D lycka till honey ;)

samtidigt är det väl rätt bra att du inte kan köpa cigg? då kanske du kan sluta ;)

Postat av: Rogic

Hahahah din jävla nikotinberoende bondejävel ;D

2008-05-15 @ 20:25:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback