världens sämsta vikarie




Det slog mig iidag när jag satt och pratade med en kamrat på jobbet, jag måste nog vara världens sämsta vikarie. Eller inte sämsta, för jag gör mitt jobb bra. Jag ska nog säga den mest oturdrabbade vikarien.

Jag har jobbar ca 3 månader på Balsta och hittils har jag hunnit med:
- nästan fått hela balsta att brinna.
förklaring: Det var bara vi vikarier som jobbade den dagen. När vi skulle gå hem, jag och sofi var kvar sist, började vi känna hur det luktade gott. Vi konstaterade att det nog var dagiset i samma hus som hade gjort pannkakor.
När jag kommer nästa dag visar det sig att någon har glömt en kaka i ugnen, som hade stått på hela natten. Kakan var bara kol och snäppet från att ha börjat brinna.
Check - nästan bränna ner hela huset.

- Kört in bussen i en bod så nästan hela boden höll på att ryka med.
förklaring: Jag är inte VAN att köra en stor buss. Svårt att uppskatta storleken..

Det var dom stora sakerna, efter det finns det hur många små fel som helst.

Jag är nog mest en klantig och otursdrabbad person.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback