gröna lund




Kom precis hem från Stockholm, vi har varit på gröna lund och vilken underbar dag det har varit! Vi tog ett tidigt tåg härifrån, runt 9 imorse. Åkte direkt till grönan och var bland dom första som var där så de första timmarna slapp vi köer.

Sen joinade allt fler semesterfirande människor oss så det blev mycket folk istället.

Bästa (eller nej inte roligt egentligen) var när vi står i kön till bergochdalbanan och vi börjar känna några regndroppar. Nejmen det är bara en kort skur. Jag kollar upp mot himlen och säger: Ojdet där molnet ser inte skoj ut. Innan vi ens har köat klart har vi blivit dyngblöta av regn som inte var "en liten skur" längre.

När vi sätter oss i banen blir det ÄNNU mer regn och när vi är nere är vi så blöta som vi kunde bli.
Trodde vi fram till att vi skulle ut därifrån och hitta skydd för regnet. Jag har aldrig varit med om så kraftigt regn. Alla stod som packade sillar under taken så vi fick springa genom halva gröna lund och söka skydd på toaletten.

Det tog några timmar innan vi blev torra (eller ja, min jacka och våra skor torka aldrig) men sen körde vi igen! Vid 6 tiden, när vi hade kollat på repetitionen av sommarkrysset för hundrade gången kom Viktor, som vi inte har träffat på 8 månader typ. Oj vad man har saknat den mannen!
Emma och Nattis lämnade mig, widin och viktor för andra äventyr men vi satt kvar. Han skulle på förfest efter grönan så han satt och drack, och blev fullare och fullare.

Ett riktigt äventyr blev det av den här dagen. Måste även tillägga att vi åkte insane (!!) som var så SJUKT rolig.

Nu måste jag laga matlåda till imorgon (bra planering som vanligt) och efter det ska jag sova. Skulle inte förvåna mig om jag vaknade upp med en riktig förkylning imorgon med tanke på att jag har gått blöt halva dagen men det var det värt.

Grönan for life!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback