ibland vet jag inte vad jag tänker




Ibland kan jag verkligen få kortslutning i min lilla hjärna. Det resulterar oftast i att jag säger precis det jag tänker eller att jag glömmer bort saker.
Och glömmer gör jag. Ofta. Om min syster tex. ringer 11 en morgon och frågar om jag kan köra henne vid kl 6 på kvällen MÅSTE jag säga åt henne att hon MÅSTE ringa vid halv 6 och påminna mig, annars glömmer jag.

Detta resulterar i att jag aldrig får ansvar när det gäller att ta med tex. presenter till födelsedags firande. Ber jag om ansvar för en present blir det oftast tyst sen säger någon snäll själ i rummet tyst "Okej då.."

Ett annat exempel kom upp ikväll. Jag, Sanna, Emma och Nattis stod ute på balkongen och rökte. Eller ja, Nattis rökte inte men hon stod och prata med oss. Så blir det tyst 2 sek och jag säger: "Ska vi ta presenten efter det här"
Inte en enda tanke på att vi faktiskt firade Nattis som stod 10 cm ifrån mig.

Kommer på mig direkt efter jag har sagt det, alla börjar skratta och jag tänker att ibland funkar inte min hjärna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback