att älska ett djur

Jag tror ingen som inte har ett djur kan förstår vilken smärta som kommer när det djuret inte finns längre. Det är verkligen så att man förlorar en familjemedlem.



Fick veta idag att vi ska avliva min älskade kisse som bor kvar hos mamma. Under de två sista åren som jag bodde sov hon hos mig varje natt, alltid på samma ställe, min vänstra sida i längd med min kropp. Fortfarande när jag kommer till mamma är hon den första som springer fram till mig, sätter sig alltid i mitt knä i soffan. Hon var liksom min katt.



Det gjorde så ont i mig idag när mamma sa att veterinären inte kan göra något. Jag har inte hunnit smälta det, hon blev sjuk i helgen och på onsdag ska vi avliva henne.
Enda anledningen till att jag inte tog med henne vid flytten var för hon är en utekatt. Rent djurplågeri att stänga in en katt som älskar att vara ute.
Är glad att hon fick uppleva en sista utesommar och inte i en lägenhet.
Det gör ont i mitt hjärta.

Kommentarer
Postat av: Janna

åh nej :( det är så hemskt att förlora sitt djur. den saknaden är inte att leka med :/ stor kram till dig min vän.

2010-12-30 @ 00:31:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback