it feels like home to me



Vi människor är EXPERTER på att snurra in oss i våra egna problem att man inte ser någon annan. Jag är duktig på det, jag blir så inne i mina egna problem att jag glömmer bort hur mina vänner mår. När jag får tid att stanna till kommer jag på att det var över en vecka sen jag skickade ett "hur mår du sms" till någon av dom.

Jag blir arg på mig själv när jag inser hur egoistisk jag blir. Den senaste tiden har varit en sån period, bara jag, jag, jag. Mina problem, min stress.

Igår var ett dåligt datum för en av mina vänner och om jag skulle kunna ta hennes smärta skulle jag ta den. Nu kan jag inte det men jag kan lära mig av det och få en distans till saker.

Småsaker betyder ingenting, det är när dom tragedierna kommer som man inser vad lidande och sorg är.

Kommentarer
Postat av: natalie

well said! grymt bra formulerat


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback