det finns människor till allt




Någonting som gör mig förbannad och äcklad är när folk dras till sorg. Folk blir så jävla nyfikna att dom till varje pris ska ta reda på vad som har hänt den och den personen.
För två år sen drabbades en av mina närmaste kompisar av en tragedi och direkt så steg min statistik på bloggen till höjden, tror det ökade med hundratals besökare.

Tror folk att det första jag gör efter en sån sak är att skriva ut det i bloggen? För det första är det inte min sak att berätta och för det andra skulle jag aldrig göra det.

Folk lägger till folk på facebook och snokar runt till allas vänner för att till varje pris få reda på vad som har hänt en människa som dom egentligen inte alls har någon relation till.

Jag förstår absolut dom som gör det av medlidande och omtanke, men dom som gör det av ren nyfikenhet blir jag bara äcklad av.

Kommentarer
Postat av: rogic

jag håller med dig josse, det är vidrigt att andra människor blir intresserade så fort något hemskt har hänt

2010-01-26 @ 13:11:04
Postat av: natalie

där slog du huvudet på spiken! min statistik är uppe i rekordhöjder nu. är det verkligen så mycket att gotta sig i? usch!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback