samtal med min frisör




Hon: Jaha, hur vill du ha det.
Jag: Klipp av typ 2 cm och sen klipp upp det, alltså ingen större skillnad.
Hon: Jaha okej.. Fast det skulle behövas klippas av 5 cm.
Jag (nästan halv skriker över salongen): 5 CM?!? Nej Nej, 2 cm.

Efter ett tag.
Hon: Ja, det är lite slitet.
Jag tänker; ja jag hörde dig förra gången kärring.
Jag säger: Hehe, ja.
Hon: Ska jag inte ta någon cm till?
Jag tänker, MEN HÖR DU DÅLIGT, NEJ SA JAG!
Jag säger: Jaha, jo.. men gör det då.

Hon klipper.
Jag: sådär, nu är det bra.
Hon: inte någon cm till?
Jag tänker; men vad har tanten emot mitt hår, vill hon att jag ska komma ut härifrån och se ut som skallepär?!
Jag säger: Jaha, men klipp då.


Note to self: nästa gång, skaffa en egen vilja så kommer du inte ut flintskallig.

Nu ska jag och mitt nyklippta hår gå till grappa och dricka öl.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback