dag 3 - min familj

Min familj består som alla andras av en mamma och en pappa. Min mamma är en ganska lugn person som trivs med det lugna livet med hund och skit.

Min pappa därimot är en annan historia. Det finns så många berättelser om honom som jag har dragit om honom för mina kompisar, en nyårsafton när han skulle sila sås genom våran kaffebryggare eller hur han alltid säger "mumma för en gammal hankatt" när han har ätit något gott.


Den som jag (på gott och ont) är mest lik är pappa. Vi är lika omogna, klantiga och ologiska man kan bli. Men som sagt, man får bra historier av att ha en sån pappa trots att jag har varit väldigt trött på honom vid vissa tillfällen.

Sen har jag två systrar. Emelie som är min storasyster (ett år äldre än mig) och sen har jag Bea, min lillasyster som är två år yngre.


Emelie och jag är mest lika när det gäller att vara mogen vid vissa tillfällen, som att växa upp och försörja oss själva medan min lillasyster lever hemma och har det gött och går ut på krogen varje helg (som jag också gjorde i hennes ålder)
Bea och jag har därimot samma humor och kan ha väldigt roligt ihop, trots att hon går mig på nerverna ibland.

En sak jag kan konstatera är att min relation till mina syskon har förbättras avsevärt sen jag flytta hemifrån, nu kan vi iallafall umgås 2 timmar utan att bråka. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback